Velkommen til Pusterommet Hjemme!

Her får du komplette treningsøkter som du lett kan gjennomføre hjemme, nesten akkurat slik du ville oppleve det på Pusterommet. Du trenger ikke annet utstyr enn et par sko og du velger økt og intensitet etter eget ønske og dagsform.

Lykke til! 😄

Se pressemeldingen her!

En hilsen fra tidligere statsminister!

Velkommen til Pusterommet Hjemme

Balanseøvelser – 9 minutter

Oppvarming – 10 minutter

Kondisjonstrening – 20 minutter (lav til moderat intensitet)

Kondisjonstrening – 30 minutter (moderat til høy intensitet)

Introduksjon til styrketrening (moderat til høy intensitet)

Styrketrening – 20 minutter (moderat til høy intensitet)

Introduksjon til styrketrening stående

Styrketrening stående – 17 minutter (moderat intensitet)

Styrketrening på matte – 14 minutter (lav til moderat intensitet)

Uttøying – 12 minutter

Avspenning – 15 minutter

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er:  Trening1

Balanse med Louise 
Styrke og balanse med Anette

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er:  Trening1

Bevegelighet med Stine 

 

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1
Dansinspirert kondisjon med Louise
Dansinspirert kondisjon med Louise 

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1

MediYoga med Emelie

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1

Sirkeltrening på matte med Rikke
Sirkeltrening på matte med Stine

Husk: Dette er et opptak. Passordet for å komme inn i opptaket er: Trening1

Trening på matte med Stine

 

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1
Utholdenhet og styrke med Ingvild
Utholdenhet og styrke med Emelie

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1

Yoga med Louise og Kristine
Yoga med Malene

 

Husk: Dette er et opptak. Passord for å komme inn i opptaket er: Trening1

Yoga, styrke og avspenning med Malene

Hva er de ulike øktene?

Hva er utholdenhet og styrke?
Her er det en god blanding av kondisjon og styrke. Man kan bruke vekter om man ønsker, men alle øvelser kan gjennomføres kun ved bruk av egen kroppsvekt også. Intensiteten på økten varierer man selv etter dagsform.
Hva er Mediyoga?
Mediyoga betyr rett og slett medisinsk yoga og er en myk, meditativ yoga med pusteøvelser, myke bevegelser og meditasjon. Denne type yoga er tilpasset alle, uansett fysiske begrensininger.
Hva er kom i gang gruppe?
Kom i gang trening er trening med litt lavere intensitet. Man behøver ikke noe ekstra utstyr for å delta på denne økten.
Hva er Yoga?
I Yogatimen er det fokus på flyt, pust og bevegelse.
Hva er tabata styrketrening?
Tabata er funksjonell trening der man bruker hele kroppen samtidig. Tabata er en styrketrening som øker både anaerob og aerob kapasitet. Korte intervaller og korte pauser.
Hva er balanse, sirkulasjon og bevegelighet?
En 30 minutters økt med gode øvelser for økt bevegelighet, bedre sirkulasjon og bedre balanse. Velegnet for deg med nevropati. Noen av øvelsene vil gjøres med ball/piggball. Du trenger ikke å skifte til treningsklær, og deler av timen vil utføres sittende.